top of page

Herfst en aanverwanten


Af en toe heb ik een opkikker nodig van een ander. Een schouderklopje, een luisterend oor, een schouder om tegen te leunen. Er zijn zo van die dagen… waarop het donker lijkt, het licht te snel verdwijnt en de koude je veel te vroeg laat verlangen om de kerstlichtjes omhoog te hangen en te cocoonen. Een herfstgevoel. Hebben jullie dat nu ook?

En moe…ik ben moe. Nog niet helemaal hersteld mogelijk, maar misschien ook een herfstmoeheid…wie zal het zeggen?

Maar gelukkig:

….zijn er dan mensen die net op dat moment even bellen en vragen hoe het met me is. Even mogen aanleunen, even aandacht krijgen. Tijdens dat gesprek ook weer andere thema’s bespreken die me deugd doen en waardoor ik blij word en weer ga plannen.

…ik ontdek dat mijn schoonmoeder van 94 mijn boek las en ervan genoot… Heerlijk!

…ik verwen mezelf met het bestellen van een visitekaartje met onder mijn naam: auteur. Net echt! Ik weet niet of ik het ooit aan iemand zal durven geven. Maar er alleen al naar kijken motiveert me. Kom op! Ik zet mijn laptop aan en schrijf.

…. een vraag stellen op facebook, en daar leuke gevatte antwoorden op krijgen, waardoor ik kan glimlachen.

….ik heb dan ‘toevallig’ op een motiverend en warm gesprek met mijn uitgever

…. ik krijg het concrete antwoord op een technische vraag voor een plot in mijn boek en ik mag gaan kijken in een garage hoe het precies in zijn werk gaat…

Ik ben blij… het is me duidelijk. Het is ok…

Ik kan weer verder..

Bedankt allemaal!


6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

We zijn het nieuwe jaar goed begonnen!

Einde vorig jaar kwam mijn nieuwe thriller 'ik weet wat je deed' op de markt en nu bij het begin van het nieuwe jaar beginnen fijne reacties binnen te druppelen. Hij wordt goed ontvangen en ik voel me

Ik weet wat je deed

Op 13 december is het eindelijk zover! Mijn eerste literaire thriller ziet dan het daglicht. Dit zal plechtig gebeuren tijdens een officiële boekvoorstelling in een prachtig kader: het districtshuis v

Een literaire agent voor mijn boek 'ik weet wat je deed'

Hanneke Tinorcenti van HT-Communicatie vindt mijn boek, de thriller: 'ik weet wat je deed' absoluut de moeite waard en gaat ervoor zorgen dat het een onderdak vindt bij een goede uitgever. Best spann

bottom of page