top of page

We zijn er weer!


Na een vreemde winter met de ziekte van lyme te hebben doorgebracht, kwam er vanaf maart gelukkig weer wat licht in het duister. De vermoeidheid van de vorige maanden die me blokkeerde, verlamde en verdrietig maakte begon stilaan op te klaren. Daar ben ik heel erg blij om, want een maand later en ik zou vermoedelijk de diagnose CVS opgeplakt krijgen.

Het geeft me nu gelukkig nu weer de kans om die dingen te doen die ik graag nog even wil blijven doen.

Deze zomer ben ik de hele tijd al super voorzichtig geweest met het beschermen van mijn lijf als ik in de natuur rondloop. Hopelijk blijven ook in de toekomst alle besmette teken heel ver van me verwijderd! En wat de vorige besmetting betreft: die borellia zit wel in mijn bloed, maar ik hoop dat hij rustig blijft zodat mijn leven hanteerbaar blijft en er niet teveel vreemde verschijnselen opduiken.

Om een lang verhaal kort te maken...

Pas in het late voorjaar kwam er ook weer ruimte in mijn hoofd om te schrijven. Mijn derde boek is in de maak. Dit keer wordt het een thriller die zich in het Antwerpse afspeelt. Vermits ik tijdens onze vakantie op de boot goed heb kunnen doorschrijven , vermoed ik dat ik mijn manuscript ergens in de maand september aan mijn proeflezers kan laten doorlezen. Ik laat zeker via deze weg nog weten wat er op de achterflap zal komen zodat er voor jullie al een tipje van de sluier kan gelicht worden over de concrete inhoud van mijn boek.

Dit keer wordt het dus geen feelgood verhaal. Hoewel feelgood me nog wel trekt. Het is een genre waarmee ik zeker in de toekomst nog wil verder gaan omdat ik graag vertel en het fijn vind om mensen een goed gevoel te kunnen geven als ze een boek lezen.

Dit keer heb ik gedurfd het avontuur aan te gaan om een echte thriller te schrijven... Als genre fijn om te schrijven, maar wel helemaal anders van structuur en opzet, en vooral anders van sfeer dan mijn vorige boeken. Het is ook heel leuk om te doen omdat het een soort van puzzel is. Je begint als schrijver bijna achteraan in het boek om dan van achter naar voor het verhaal te gaan invullen zodat het blijft kloppen. Zelf lees ik ook graag thrillers en dat stimuleerde me om dit genre ook te exploreren.

Ik ben echter niet zomaar in het wilde weg aan dat avontuur begonnen en heb me al schrijvende een stuk laten coachen door een ervaren thrillerschrijfster (Marelle Boersma). Zij maakte me wegwijs in de opbouw van een thriller. Ja, ik leer nog veel bij en geniet daarvan.

Ik hoop dat ook thrillerliefhebbers onder jullie ervan zullen genieten als het boek effectief verschijnt.

Volgende dagen heb ik weer wat tijd om te schrijven. Ik kijk er naar uit om het boek verder af te werken. Er zijn nog enkele knopen die ik moet ontwarren, en dat lukt me alleen al schrijvend als ik voel hoe de hoofdpersonen op elkaar reageren. Dan weet ik of ik goed zit met mijn ideëen.

Ik hou jullie op de hoogte! Dat is beloofd!

Viviane

58 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

We zijn het nieuwe jaar goed begonnen!

Einde vorig jaar kwam mijn nieuwe thriller 'ik weet wat je deed' op de markt en nu bij het begin van het nieuwe jaar beginnen fijne reacties binnen te druppelen. Hij wordt goed ontvangen en ik voel me

Ik weet wat je deed

Op 13 december is het eindelijk zover! Mijn eerste literaire thriller ziet dan het daglicht. Dit zal plechtig gebeuren tijdens een officiële boekvoorstelling in een prachtig kader: het districtshuis v

Een literaire agent voor mijn boek 'ik weet wat je deed'

Hanneke Tinorcenti van HT-Communicatie vindt mijn boek, de thriller: 'ik weet wat je deed' absoluut de moeite waard en gaat ervoor zorgen dat het een onderdak vindt bij een goede uitgever. Best spann

bottom of page